Kort berichtje uit Kenia! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Mariska - WaarBenJij.nu Kort berichtje uit Kenia! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Mariska - WaarBenJij.nu

Kort berichtje uit Kenia!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

05 December 2014 | Kenia, Nairobi

Hallo thuisblijvers! Even een kort berichtje vanuit Kenia. Ik ben gisteravond vertrokken met vliegtuig van Amsterdam naar Dubai, en na een tussenstop van 3 uur doorgevlogen naar Nairobi. Heb niet veel van de reis meegekregen want heb het grootste deel geslapen... Behalve als er gegeten moest worden, want dan moest iedereen zijn stoel omhoog doen, omdat anders degene achter jou zijn tafeltje niet uit kon klappen. Op vliegveld Dubai was ik dus niet zo lang, maar ik was wel onder de indruk. Supermooi vliegveld! Watervallen, fonteinen, goude versieringen, glimmende tegels en een heleboel winkels :) Vliegveld Nairobi daarentegen... Beetje chaotisch. Na een snelle medische keuring en paspoortcontrole moest ik een uur wachten op mijn tas, maar gelukkig kwam hij uiteindelijk toch nog. Buiten stond iemand te wachten met mijn naam op een bordje (altijd al eens willen meemaken!) en hij heeft me naar het hotel gebracht. Onderweg al een eerste indruk gekregen van Afrika: heet en druk, maar iedereen is wel vriendelijk en spreekt over het algemeen wel goed Engels. Op straat veel getoeter, mensen lopen en fietsen tussen de auto's door, veel verkopers, maar vooral niemand heeft haast. Allemaal wegwerkers gezien, maar niemand was aan het werk. Iedereen zat lekker in de schaduw ;) Eenmaal in het hotel eerst onder de douche en toen in het restaurantje uitgebreid gegeten. Morgen om 7.00 sluit ik aan bij de groep en gaan we richting Tanzania rijden. Als ik weer internet heb, zal ik weer een update geven. Nu ga ik naar bed

  • 05 December 2014 - 18:35

    Loes:

    Hoi Maris,

    De spannende kop van de reis is eraf en het is gelukkig allemaal goed gegaan! Gauw je ritme aanpassen aan de warmte en de plaatselijke gewoonten: liefst zo weinig mogelijk doen en in ieder geval niets overhaasten. Slaap lekker en ga maar dromen van de zebra's en wat je nog meer te wachten staat in Tanzania.
    Dikke kus,
    mams

  • 05 December 2014 - 19:04

    Irma:

    Marissie!! Mooi dat je veilig geland bent, is je eerste knoopwens in ieder geval uitgekomen! Veel plezier en slaap lekker! Liefs en knuffels!

  • 05 December 2014 - 20:00

    Bram Brons:

    Vroeger gingen wij met de fiets naar Zandvoort, dan is dit toch wel het betere werk en van een ander niveau. Wat is verder de bedoeling van de reis , is er nog een link met je studie, waar ga je nog meer heen en hoe lang blijf je weg???We horen graag weer van je, Bram

  • 05 December 2014 - 20:23

    Manon:

    Hey Maris, geniet van alle mooie en opvallende dingen tijdens je reis. De dieren zijn mooi, maar de mensen en hun gewoonten zijn zeker net zo interessant. Heel veel plezier ben erg benieuwd naa de foto's! Manon (en Marc en de meiden).

  • 05 December 2014 - 21:02

    Paps:

    Hoi Maris. Fijn dat je een goede en snelle reis hebt gehad. Morgen starten en op zoek naar the big five en de Maasai. Succes in Tanzania en als je in Serengeti bent, werp dan eens een blik in de richting van de Kilimanjaro. Is trouwens ook een biermerk. Geniet er van paps

  • 06 December 2014 - 09:13

    Marjolein:

    Hoi Maris!

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen :D Geniet lekker van je reis! Een hoop liefs, xxx.

  • 06 December 2014 - 12:51

    Marieke :

    Hoi Mariska, Super veel avontuurplezier weer!. Ik ga je weer volgen. XX

  • 09 December 2014 - 10:13

    Paul:

    Hee Maris,

    Goed dat het allemaal goed gegaan is! Super veel reisplezier en ik ga je volgen:D

  • 10 December 2014 - 12:35

    Nine:

    Hoi Maris,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Veel plezier en we gaan je weer volgen.
    Kijk al uit naar je verhalen!
    Liefs, Nine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 39522

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 19 Januari 2015

Afrika

02 November 2011 - 24 Mei 2012

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: