Serengeti, ngorongoro & zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mariska - WaarBenJij.nu Serengeti, ngorongoro & zanzibar - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Mariska - WaarBenJij.nu

Serengeti, ngorongoro & zanzibar

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

13 December 2014 | Tanzania, Zanzibar

Hallo iedereen! Dit keer een berichtje uit Zanzibar. Ik ben nu een week onderweg maar heb al zoveel gezien en gedaan! Met een groep van 15 zijn we vertrokken uit Nairobi naar Tanzania. Daar hebben we 3 dagen safari gedaan in de serengeti, wat onwijs leuk was! Alleen al het rijden in zo'n jeep over de savanne is leuk, en dan al die dieren! Het begon al meteen op de eerste dag dat we een leeuwin een gnoe zagen doden en toen opeten waar toen nog 20 andere leeuwen op af kwamen. Zo indrukwekkend! En het gebeurde voor onze neus. Er waren heel veel gnoes, want december is de tijd dat gnoes uit de wijde omtrek hier op de southern planes of the serengeti verzmelen om hier hun jongen te krijgen en op te groeien terwijl het regentijd is in jan-maart. Dan begint in maart de great migration en gaan ze met zn allen naar een plek waar meer te eten is. Overal om je heen waren vlaktes zover als je kon kijken, met ontelbaar veel gnoes erop. Heel mooi om te zien! Verder hebben we 3 keer een luipaard gezien, wat heel bijzonder is. En nog 2 cheetahs, waarvn er eentje 2 pups had! We hebben de hele big 5 gezien, plus nog girffes, zebras, hyenas en nog heel veel meer. We sliepen in tenten in de serengeti en de dieren kwamen heel dicht bij de tenten. Vanuit mijn tent kon ik leeuwen, een olifant en hyenas zien én horen! De hyena zat echt naast mijn tent te blaffen/huilen of hoe je dat ook noemt. Best een beetje griezelig;) ook een giftige slang gezien, waarvan je binnen 7 minuten dood bent als hij je bijt! Ik wist niet hoe snel ik weer terug moest komen naar de auto... Na de serengeti zijn we naar de ngorongoro krater gereden en hebben daar nog een game drive gedaan. Hier waren heel veel flamingos en we hebben hier hyenas gezien die een buffalo aan het verorberen waren. Supergaaf om te zien maar een ongelofelijke stank!!
Na een nachtje in arusha te hebben geslapen zijn we via lushoto richtng dar es salaam gereden en hier hebben we de ferry naar zanzibar genomen. Vandaag hebben we stonetown bezocht, een mooi oud dorp dat bekend is om de slavenhandel van vroeger. Vanmiddag zijn we in een heel mooi hotel aangekomen aan zee en we zijn direct in de zee gedoken. Die was 28 graden! En de lucht is 30+ dus echt een tropisch eiland. Blauwe zee en witte stranden met palmbomen.... do I need to say more?! We blijven hier nog 2 nachten dus nog even lekker genieten. Er staan wel kerstbomen maar de kerst voelt heel erg ver weg. Dat zal bij jullie wel anders zijn!
Helaas kan ik nu geen fotos uploaden maar die volgen zo snel mogelijk. Hakuna matata (no worries)!

• 13 December 2014 - 21:04

Loes:

Wow Maris, wat heb je al veel gezien. Kijk je wel een beetje uit met die slangen? Brrr.. Geniet maar even van de luxe, dat is straks wel weer even voorbij. Hier zijn die blauwe zee en witte stranden wat moeilijk voor te stellen, hier is het meer storm en regen. Hopelijk kun je binnenkort wat foto's laten zien. Tot gauw maar weer.xx

• 13 December 2014 - 21:31

Je Vader:

Jambo Maris, prachtig om te lezen en ik kan me voorstellen dat het indrukwekkend is/was. Super van the big five. Ben heel benieuwd naar je foto's en je verhalen van de Serengeti. Geniet maar lekker op Zanzibar. Heb je nog Maasai gezien?
    Pas op de zee egels daar in die blauwe zee. Heerlijk die witte stranden. En inderdaad dat is hier moeilijk voor te stellen. Misschien heb je tijd om te snorkelen daar. Dolfijnen? Nou ja geniet er maar van.
    Tot je volgende bericht. xx

• 13 December 2014 - 23:28

Heleen:

Aaaah wat gaaf allemaal!! Cheetahpuppies!! En zo cool met de leeuwen bij de tent enzo. Ik heb Zanzibar even gegoogled, had ik beter niet kunnen doen ;)
    Veeeeel plezier! :D

• 14 December 2014 - 09:30

Larah:

Lion King in het echt! Afgezien van de supergiftige slang moet het supermooi zijn allemaal! Pas goed op jezelf en geniet van je tropische eiland (ik zou best de kerstsfeer hier willen inruilen voor een paar nachtjes daar:-p).

Hakuna matatta dan maar!:-)

• 14 December 2014 - 20:37

Nine:

Nog maar zo kort op pad en al zoveel beleefd! Geweldig Mariska, nog heel veel plezier en pas goed op jezelf.
    Liefs, 4xZ

• 14 December 2014 - 21:47

Marieke :

Hoi lieve nicht!. Wat een avontuur zeg, moet gelijk aan the lion king denken, geweldig! Wat schattig, die puppy's enzo, al nieuwe huisdieren uitgezocht? Heel veel plezier! X