Kangaroes op de veranda - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Kangaroes op de veranda - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Kangaroes op de veranda

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

27 Maart 2012 | Australië, Adelaide

2 weken lang hebben mijn vader en ik met een gehuurde auto in het zuiden van australie gereden. Een beroemde route is de Great Ocean Road die iets ten zuiden van Melbourne begint, langs een prachtige kust gaat en 200km verderop eindigt. Het (letterlijke) hoogtepunt van deze route was een helicoptervlucht (:D) over de 12 apostelen. Dat zijn kalkstenen pilaren langs de kust, sommige wel 80m hoog. Een aantal is ingestort in de loop der tijd, dus het getal 12 klopt niet meer. Het officiele aantal ligt nu op 8, maar vanuit de lucht konden we er 18 zien. Dus waar ze het precies op gebaseerd hebben weet ik ook niet. Na de Great Ocean Road zijn we iets meer het binnenland ingegaan, naar het natuurpark The Grampians. Hier hebben we veel wilde dieren van dichtbij gezien. De kangaroos lagen nog net niet op de deurmat! We hebben hier een wandeling (zeg maar gerust: zware klim...) gemaakt door de Grand Canyon van de Grampians. Het was even zweten maar het was erg leuk :) Na de Grampians hebben we Victoria verruild voor South Australia. In de wijnstreek Coonawarra hebben we een nacht geslapen in een hotel dat werd omringd door wijngaarden. Natuurlijk ook een winery bezocht en wijn geproefd. Met de boot zijn we overgestoken naar Kangaroo Island, waar we 2 nachten zijn gebleven. Het eiland is 150x55km groot, en is bekend om zijn grote hoeveelheid wildlife. Wallabies, kangaroes, emoes, zeehonden, papegaaien, koala's, echidna's (gele egels) en ga zo maar door. We hebben ze allemaal gezien! Overigens liggen er minstens zoveel dode kangaroos langs de weg als dat we levende hebben gezien. Zelf hebben we alleen maar een konijn aangereden. De 2 hoofdwegen zijn geasfalteerd, de rest is allemaal rode zandweggetjes. Gelukkig had het al een tijdje niet geregend dus we konden er met onze hyundai i30 gewoon overheen. Zo konden we naar baaien en stranden rijden waar we de enige waren. Beroemd van Kangaroo Island zijn oa de Remarkable Rocks, die staan in alle reisgidsen. Ook hier waren we de enige! Deze stenen zijn gevormd doordat 500 miljoen jaar geleden gesmolten gesteente door de aardkorst omhoog kwam. Dit koelde af en door wind en water is al het gesteente eromheen weggesleten, totdat de granieten stenen in deze vorm overbleven. De oranje kleur komt van algen. Na Kangaroo Island zijn we naar Adelaide gereden, waar we de auto ingeleverd hebben. Totaal hebben we 2700km gereden. Morgen gaan we Adelaide bekijken en donderdag vliegen we naar Alice Springs waar we (EINDELIJK) de Uluru gaan bekijken :D

• 27 Maart 2012 - 10:26

Loes:

Schitterende foto's Maris, zowel van het landschap (ook geologisch verantwoord :)) als van de dieren die jullie hebben gezien. En gelukkig nu een tijdje mooi weer gehad. Je ziet er op de foto's dan ook lekker bruin uit! En dan nu eindelijk naar de plek die je dan weer op je verlanglijstje (de poster?) kunt afstrepen: Uluru. Veel plezier!! xx

• 27 Maart 2012 - 10:43

Jacqueline:

Wat ziet dit er fantastisch uit. Eindelijk krijg ik het gevoel ik wil ook ondanks nare diertjes en de lange reis.

• 27 Maart 2012 - 11:14

Marieke:

Wauwie, weer een verhaal om jarloers op te worden :D ! yes, eindelijk blauwe luchten op de foto's. Je zou toch bijna de kangaroe en de koala mee willen nemen, voor op je balkon. Wat een aparte egel zeg, geel. Nog heel veel zon toegewenst Maris en natuurlijk weer veel plezier. Groetjes vanaf de Hoge Berg van ons 4-tjes.

• 27 Maart 2012 - 11:19

Heleen:

Supervet allemaal! Deze foto's zijn echt van die dingen die ik in m'n hoofd heb als ik aan Australie denk! En de helikopter, en de (belachelijk) blauwe zee en coole stenen en beestjes.. aaah ik wil ook!! :P Veel plezier bij je volgende stop (Uluru, zoooo cool! :D)

• 27 Maart 2012 - 12:20

Larah:

Nog steeds superleuk om te zien allemaal! Als je maar één ding weet: ik ga niet naast die benen van jou op het strand liggen vd zomer...

• 27 Maart 2012 - 16:21

Irma:

Ik ook niet... :) Haha, we zijn gewoon jaloers hoor Marissie :P Liefs en knuffels!!

• 27 Maart 2012 - 16:22

Irma:

Ik heb trouwens echt geen idee wat Uluru is, maar zo te lezen ben ik de enige... Zal het is ff googleuh :)

• 27 Maart 2012 - 19:41

Loes:

@Irma: Uluru is gewoon Ayers Rock op z'n Aboriginals oftewel: 't is groot en rood en ligt in de woestijn...

• 29 Maart 2012 - 10:16

Christel:

super mooie foto's! Ik wil ook weer op reis!!!!!!

• 30 Maart 2012 - 12:11

Marieke:

He Maris,

Wat een fantastische foto's geniet nog maar lekker. De kinderen missen je heel erg. X van ons

• 30 Maart 2012 - 16:47

Frida Hameka:

Wat een fantastische foto´s.
    Ik vind die drie op een rij echt super leuk!!
    Veel plezier in Alice Springs!
    x

• 31 Maart 2012 - 08:38

Marjolein:

Wauw! Zo cool allemaal! En een helicoptervlucht :D Hoe ontzetten vet! Have fun meis! Xx