Paradijs - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Paradijs - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Paradijs

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

26 April 2012 | Australië, Hervey Bay

De afgelopen weken had ik steeds 2 liedjes in mijn hoofd: Paradise van Coldplay en Op een onbewoond eiland van Kinderen voor kinderen. Want hier is het paradijs op aarde. Witte stranden, tropisch regenwoud, koraalriffen, palmbomen, het is hier allemaal! Vanuit Cairns heb ik het tropisch regenwoud bezocht (Daintree forest) wat heel erg mooi was en natuurlijk het Great Barrier Reef. Op de dag dat ik met een boot naar het rif ging, waaide het heel hard waardoor de golven erg hoog waren. Dit had 2 nadelen, namelijk dat hierdoor het zicht onder water minder goed was dan normaal en dat de bootreis ernaartoe nogal heftig was. Laten we het erop houden dat er bijna geen kotszakjes meer over waren... Gelukkig had ik nergens meer last van toen ik eenmaal in het water lag, in tegenstelling tot veel anderen. Ook al was het zicht onder water een stuk minder dan normaal, toch was het nog steeds supermooi. Allerlei kleuren koraal, visjes en schelpen waren er te zien. Ik had helaas niet genoeg geld om mijn duikbrevet hier te halen, maar dankzij een introductie scuba kan ik toch zeggen dat ik heb gedoken bij het Great Barrier Reef! Eigenlijk zie je met duiken hetzelfde als bij het snorkelen, alleen kan je nu ook dieper kijken. In het diepere water zitten weer andere soorten vissen en koraal dan in het ondiepe. Omdat sommige kwallen levensgevaarlijk zijn, moet je een stingersuit dragen. Dat is een soort wetsuit maar dan heel dun. Als je op het strand bent en in zee wil zwemmen kan je dat het beste doen in zogenaamde stinger enclosures. Dit is een stuk zee met een net eromheen waar de kwallen niet doorheen kunnen. Ook heb ik al een paar plekken gezien waar ze een lagune hebben gemaakt waar dus ook geen kwallen kunnen komen. Na Cairns ben ik in zuidelijke richting gereisd, naar Magnetic Island. Op dit tropisch eilandje sliep ik in het leukste hostel tot nu toe: het waren allemaal kleine hutjes met open zijkanten (wel met een hor ervoor gelukkig...) waardoor je 's avonds in bed de kangaroos en possums en allerlei andere wilde dieren langs zag (en hoorde!) lopen :) Het was wel even
wennen om te slapen met zoveel natuurgeluiden om me heen! 's Ochtends werd ik wakker van fluitende vogeltjes. Nouja, zeg maar gerust krijsende papegaaien! Wat een herrie! Ik zat gelijk rechtop in bed. Bij het hostel hoort een wildlife park met koala's, krokodillen en andere reptielen. En hier was het mogelijk om een koala vast te houden! En alle andere beesten eigenlijk ook, behalve de vogelspin, maar dat vond ik niet zo heel erg :P De volgende dag (weer vroeg uit de veren dankzij die rotpapegaaien...) heb ik met 2 meisjes die ik had ontmoet in het hostel een auto gehuurd om de rest van het eiland te bekijken. Het was niet zomaar een auto; hij was roze, had geen deuren en geen dak. Dus als een stelletje Barbies zijn we van baai naar baai gereden. Was een erg gezellige dag :) De volgende stop langs de oostkust was Airlie Beach, oftewel de Whitsunday Islands. De Whitsundays zijn tropische eilandjes met mooie witte stranden, koraalriffen, zeilbootjes en dure
resorts. Echt paradijs. Ik heb langs deze eilandengroep gevaren op een tallship, dat is een groot houten zeilschip. Was onwijs leuk!! We moesten helpen met de zeilen hijsen, aan touwen trekken en andere bootbezigheden. De wind was hard genoeg om met alle 4 de zeilen te varen, maar niet te hard dat ik er zeeziek van werd. Ik kon volop genieten van alle soorten brownies die ze serveerden op de boot :D Onderweg stopten we een paar keer om te snorkelen en te zwemmen. Hier was het koraal net zo mooi als in Cairns én ik heb tussen de schildpadden gezwommen! Van het ene paradijs ben ik naar het andere paradijs gegaan (wel 2 dagen in een bus gezeten...), namelijk Fraser Island (K'gari = aboriginal voor paradijs). Dat is het grootste zand eiland ter wereld en is ook een niet-te-missen-plek in Australië. Het is de enige plek waar regenwoud op zand groeit. Er zijn 40 meertjes die bestaan uit regenwater, waaronder het beroemde Lake McKenzie. De 'wegen' zijn alleen begaanbaar met een 4WD. De auto schudde en zwaaide enorm heen en weer, maar dat was eigenlijk wel heel grappig. Het strand was een soort snelweg inclusief verkeersregels en snelheidslimieten. Ik ben met een groep mee gegaan op een 3 daagse tour. Het was supergezellig en de tourguide maakte er elke dag weer een show van. Eén klein minpuntje aan dit paradijs was dat het 2 van de 3 dagen non-stop heeft geregend... maar omdat het niet koud was, heb ik alsnog in elk meer en creek waar we stopten gezwommen. In de zee was het te gevaarlijk om te wemmen vanwege de vele haaien. Morgen ga ik naar Noosa en volgende week vlieg ik naar Perth. En de oplettende kijker heeft al kunnen zien dat ik ietsje eerder naar huis kom, namelijk op 24 mei. Dat is al over een maand! Time flies when you're having fun :)

  • 26 April 2012 - 05:48

    Loes:

    Je hebt duidelijk het paradijs op aarde bezocht de afgelopen weken Maris, afgezien van die spin dan..! Wat een prachtige plaatjes weer. Maar goed dat het af en toe regent, anders zou je niet meer terug willen. En nu zien we je over 4 weken weer in ons kikkerlandje (waar het - ik zal het je maar verklappen - de laatste tijd ook nogal nat is...)! Geniet van wat nog komen gaat! xxx

  • 26 April 2012 - 06:02

    Gert:

    Hoi Maris,
    Super leuk verhaal weer en al die avonturen.Mooie foto's. Lijkt wel of je niet stilzit... Fijn dat je hebt gesnorkeld en paradijsachtige stranden hebt bezocht.
    Stoer hoor met die krokodil, dit is maar een kleintje toch? Die Barbieauto is ook wel vet. Ook het zeilen lijkt me leuk. Kortom allemaal leuke dingen weer en inderdaad je komt wat eerder terug. Geniet nog de laatste 4 weken. Have fun in Perth en omgeving en doe nog wat je wilde doen. xxx

  • 26 April 2012 - 06:34

    Mirelle:

    Wow Maris, wat een mooie foto's weer!! :D Die herriepapegaaien heb je zeker naar Uilenstede gestuurd? ;) Al een flinke tijd zitten die beesten namelijk hier, gelukkig niet dicht bij mijn flat! :P Echt tof wat je allemaal meemaakt, als je zodadelijk terugbent ben je wereldwijs! ;) Tijd gaat wel snel zeg, nog maar 4 weken!! :O Blijf er maar volop van genieten!! :D xx

  • 26 April 2012 - 07:00

    Enneke:

    Ik ben 12 en reuze blij dat je eind mei weer terugkomt. Koele spin. Die baby in die buidel is superlief.

  • 26 April 2012 - 07:10

    Marieke:

    Wat een rot leven heb jij daar! Ik ben jaloers. Hier alleen maar regen. Hopelijk dat het koninginnedag droog is. Je moeder zal vast gezellig een oranje tompoes komen eten. Ga nog lekker genieten daar en de kinderen zijn erg blij dat je weer terug komt. Nu kunnen ze eindelijk gaan beginnen met het aftellen. Ik heb het net aan de kinderen vertelt en de eerst reactie is: JIPPPIE!!!!!!! Kom je maandag 4 juni dan oppassen? Eet je gezellig mee. Kunnen de kinderen alle verhalen horen. X

  • 26 April 2012 - 07:15

    Merel Sophie En Died:

    Berichtje van Merel Sophie:
    Lieve Maris,
    Ik mis je heel erg, maar gelukkig kom je weer bijna terug!
    Kusjes Merel Sophie

    Berichtje van Diederik:
    Lieve Maris,
    Ik hoop dat je snel terug komt en ik vind je barbie auto heel mooi.
    Groetjes Diederik

  • 26 April 2012 - 07:32

    Marieke:

    Wauuww, dit is wat je noemt een paradijs!!, Mooie stranden, mooi onderzeewereld, en koala's, super lief!. Van die spin krijg ik echt de kriebels, liep mijn computer natuurlijk vast op dat plaatje, grrr ;p. Geniet van je laatste weken en hopelijk zal de zon nog veel schijnen!.

    xx

  • 26 April 2012 - 07:57

    Loes:

    @Marieke (van de Javalaan):
    Zie ik hier een uitnodiging voor het eten van een oranje tompoes? Mmm!!

  • 27 April 2012 - 07:16

    Heleen:

    Jeeej! Nou ben je in NL als ik er ook even ben! Zo'n zin om je weer een keer te zien! :D Wel nog volop genieten van je laatste paar weekjes he! :)

  • 27 April 2012 - 21:25

    Larah:

    Babrie die een krokodil knuffelt...! En wil je die foto van die spin alsjeblieft aan Lijn laten zien als je terugbent? Kunnen we lachen;-D

    Tot gauw lieve Marissie, x

  • 04 Mei 2012 - 08:55

    Marjolein:

    Whaha die barbie auto, hoe mooi. Jullie poseren er ook wel goed bij ;) Die stranden zien er ook heerlijk uit Maris! Tot snel :D Liefs!

  • 21 Mei 2012 - 07:57

    Loes:

    Nog 1 nachtje in Australië en dan begint, na 'a great 7 months' de lange reis naar huis. Goede reis en je zult hier met open armen (en volgens de voorspellingen met mooi weer) ontvangen worden!xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 39530

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 19 Januari 2015

Afrika

02 November 2011 - 24 Mei 2012

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: