Tasmanië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Tasmanië - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Tasmanië

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

15 Maart 2012 | Australië, Melbourne

Het is ongelofelijk, maar overal waar ik kom lijkt het te gaan regenen. Melbourne heeft 13 jaar last gehad van droogte, en de dag dat ik aankom begint het te regenen. Maar dat was niet zo heel erg, want ik had toch een heleboel te regelen. Omdat ik eerder was gestopt met werken dan gepland, had ik opeens tijd over om naar Tasmanië te gaan. Op het moment dat ik mijn vlucht boekte, was het in Tasmanië 38 graden en waren er bosbranden. Toen ik 2 dagen later begon aan mijn 6-daagse tour was het 15 graden en regen... Elke dagtour duurde van 7.30 tot 18.30. Dat waren wel lange dagen maar we deden ook heel veel. Wandelen door bossen, grotten, regenwouden, langs watervallen, dierenparken (Tasmanian Devils!), historische gebouwen en bruggen en
nog veel meer. Ik ben ook naar een kaasfabriek en een chocolade fabriek geweest waar je onbeperkt mocht proeven! Natuurlijk zijn we ook naar Port Arthur geweest, een beroemde oude gevangenis (De Britten stuurden hun gevangenen vroeger naar Tasmanië waar ze wegen en bruggen moesten bouwen als straf). Het leukste vond ik het beklimmen van Cradle Mountain. Er was zelfs een stuk waar we met behulp van kettingen naar boven moesten klimmen. Deze dag begon met een regenbui maar toen we boven waren begon de zon te schijnen! :D Onderweg naar beneden kwamen we wilde Wombats tegen (soort megahamster - familie van de koala).
Dit was alweer de laatste dag in Tasmanië. Eenmaal weer terug in Melbourne kwam ik erachter dat dit een ontzettend leuke stad is in de zon. Het centrum is een vierkant raster van straten met tussenin een heleboel kleine mysterieuze straatjes. Hier zitten schattige kleine cafeetjes en restaurantjes verstopt tussen heel veel graffiti kunstwerken. Ik heb zelfs een cafeetje gezien met maar 2 stoelen! Ik ben natuurlijk naar zoveel mogelijk toeristische attracties geweest. Allerlei pleinen, kerken,
parken en natuurlijk de Australian Open tennis arena, cricket stadion(MCG) en de Queen Victoria Markets. Het leuke aan Melbourne vind ik de antieke trams. Het geluid doet me denken aan Amsterdam :) Ik ben ook nog een dagje met een groep naar Phillip Island geweest. Dat ligt iets ten zuiden van Melbourne en is beroemd om zijn pinguïnparade! Elke dag met zonsondergang komen hier honderden pinguins uit de zee en lopen over het strand en door de duinen naar hun nesten. Hier is een supertoeristische attractie van gemaakt en samen met nog 2999 andere mensen zat ik op een tribune te kijken naar al die schattige waggelende pinguins. Was heel leuk, alleen jammer van al dat toeristische gedoe... Het was deze paar dagen heel mooi weer trouwens! Vanwege Labour Day was het een lang weekend voor de Australiërs en waren er allerlei festiviteiten in de stad: waterskieën, kermis, optocht, optredens enzovoort. Was heel gezellig! Terwijl ik in het Melbourne Museum een foto wilde nemen van een 15cm grote granaat (het mineraal, niet de munitie...) besloot het memorykaartje van mijn fototoestel ermee op te houden. Alles geprobeerd, maar de foto's van afgelopen week zijn weg :( Gelukkig had ik de foto's tot en met Tasmanië al op mijn computer gezet. Van Melbourne heb ik sommige foto's wel weer opnieuw kunnen maken (helaas niet meer met blauwe lucht...:P) maar de pinguinparade is niet meer te redden. Jullie zullen me op mijn woord moeten geloven dat ze schattig waren!
Woensdagochtend moest ik al vroeg op het vliegveld zijn, want ik ging mijn vader ophalen! Hij komt me 3 weekjes vergezellen :) We hebben de toerist uitgehangen in Melbourne, morgen gaan we naar St. Kilda (strand van Melbourne) en zaterdag gaan we een auto huren om de Great Ocean Road te rijden. Meer daarover de volgende keer!

  • 15 Maart 2012 - 10:26

    Mirelle:

    Woooow Maris, wat een avonturen weer!! :D Had al gelezen dat je naar de Australion Open was geweest (nouja, de arena dan ;) :P), maar je hebt nog zoooooveel meer meegemaakt, superleuk! En echt balen dat je geheugenkaartje het begaf :( Maar die foto's kunnen dan toch niet zomaar weg zijn?? Nouja, ik geloof je wel op je woord hoor, dat die pinguins schattig zijn ;) En ook wel fijn dat je vader er nu is denk ik? Even wat bekendheid tussen al het vreemde :) Blijf genieten en zulke mooie verhalen schrijven! (foto's plaatsen, hoe jaloersmakend ook! ;) :P ) xx

  • 15 Maart 2012 - 10:28

    Larah:

    Tasmanïe klinkt gewoon al spannend, maar dat komt vooral door dat monster vd Looneytunes. Leuk Maris! T klinkt allemaal supergoed! Gelukkig komt je terugkomstdatum al aardig id buurt:-) Zoenen+liefs!

  • 15 Maart 2012 - 11:14

    Jacqueline:

    De Australiers zullen blij met je zijn als brenger van al die regen. Vroeger zou je als held behandelt worden! Je verhalen en foto's zijn weer indrukwekkend. Misschien kun je aan het einde nog een weekje extra terug om alle foto's die je kwijt bent opnieuw te maken. Wie weet heb je dan wel weer zon.
    Veel plezier met Gert en wat zullen ze ervan zeggen als het nu ook in de woestijn gaat regenen! Ben benieuwd of je dat voor elkaar krijgt.
    Veel liefs en veel plezier van ons allemaal.

  • 15 Maart 2012 - 11:32

    Heleen:

    Waaaauw wat een supermooie foto op de top van Mt. Wellington! Ondanks het gebrek aan zon, ziet Tasmanie er zoo mooi uit! Beviel je mooie nieuwe afritsbroek? :P Hopelijk heb je in Australie weer heel mooi weer en kan je weer lekker in korte broek rondlopen haha. Geniet van je weekjes hotel en auto haha en natuurlijk een bekend gezicht! xx

  • 15 Maart 2012 - 11:43

    Paul:

    Super gaaf zeg! Tasmanie ziet er echt mooi uit! Zelfs zonder zon:P Die wombat dingen zijn ook echt super geestig! En wat verwend zeg om te zeggen dat pinguins niet meer apart zijn als je er met 3000 man naar kijkt, ok is wel een beetje waar natuurlijk(A)
    Super goed weer iets van je te horen! En zelfs nu ik dacht de eerste te zijn, ben ik het nog steeds nooit geweest:(

    xxx

  • 15 Maart 2012 - 11:54

    Christel:

    tasmanie ziet er echt super vet uit! wel jammer van al die regen, maar komt je jas tenminste wel nog van pas :)
    Veel plezier in de outback!
    xx

  • 15 Maart 2012 - 17:40

    Loes:

    Supermooie foto's Maris! Nu kan ik zelf zien dat het uitstapje naar Tasmanië de moeite waard was, al was het alleen maar voor die wombat: aaah! Je ziet ook wel hele rare beesten, niet alleen die rare vogel, maar ook een lamapoedel (of is het een poedellama?). Natuurlijk weer met een Nederlander... Veel plezier tijdens het "luxe" vervolg van de reis :)
    xxx

  • 16 Maart 2012 - 23:18

    Frida:

    Hey Maris,
    Leuk om te lezen dat je je zo vermaakt daar aan de andere kant van de oceaan.
    Jammer van de regen maar je weet het het regent nooit de hele dag en achter de wolken schijnt de zon en alle andere wijsheden die we hebben verzonnen tijdens de veldwerken.
    En wat een fantastische lama zo heb ik ze hier in Peru nog niet gezien!! En tuurlijk geloof ik je op je woord dat de pinguins schattig waren! Anders stuur je ze maar naar mij toe ;)
    Geniet nog van je reis!!
    x

  • 18 Maart 2012 - 10:31

    Marieke:

    Maris, Wat een toffe weken weer! Alleen jammer dat je camera kaartje er mee ophield, des te meer reden om weer terug te gaan om weer de mooie foto's te schieten :D. Wat een aparte leuke dieren lopen daar in Australie! Die Wombat lijkt me echt een kluffeldier, zo schattig ! Ondanks de bewolkte luchten ziet het er wel fantasties ui! Heel veel plezier met het toerist uihangen :D!!

    xx

  • 19 Maart 2012 - 20:21

    Nine:

    sorry dat ik nu pas reageer, maar de drukte is hier begonnen. we blijven je volgen al zal het de komende maand wat onregelmatig zijn. kom volgend jaar maar helpen.wehebben altijd schattige lammetjes!
    liefs van ons 4tjes, nine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 39535

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 19 Januari 2015

Afrika

02 November 2011 - 24 Mei 2012

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: