Westcoast - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mariska - WaarBenJij.nu Westcoast - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mariska - WaarBenJij.nu

Westcoast

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

23 Mei 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Het is wel weer eens tijd voor een update! In mijn laatste week aan de oostkust ben ik van Fraser Island via Noosa naar Brisbane gereisd. Ondanks de naam -Sunshine Coast- heeft het er de hele tijd geregend, heel hard en non-stop :( Van verveling zijn we overdag naar de bioscoop geweest (lekker zwijmelen bij The Lucky One) en hebben we Dancing with the Stars gekeken. Na een paar dagen Brisbane ben ik naar Perth gevlogen. Van de ene kant naar de andere kant van het land in maar liefst 6 uur! Alhoewel mijn Lonely Planet een 'permanent blue sky' beloofde aan de Westkust, heeft het (hoe kan het ook anders...) de eerste dagen alleen maar geregend. Maar gelukkig was dit maar voor een paar dagen en werd het al gauw beter. Ik ben toen naar Shark Bay gereisd, dat is een grote baai halverwege de westkust ongeveer. Het binnenland is erg droog en zanderig. Er is dan ook echt helemaal niets, op enkele tankstations na. Onderweg kwamen we langs de Pinnacles Desert, een woestijn die er een beetje gek uitziet met allemaal punten die uit de grond steken. Het leek wel buitenaards! In zandduinen daar vlakbij heb ik het sandboarden uitgeprobeerd. Dat was echt heel grappig. Je zit op een soort snowboard en dan glij je keihard naar beneden. Je kan niet sturen en niet remmen, wat zorgde voor een hoop gegil. En echt overal zat zand :P Ietsje noordelijker (nouja, zo'n 6 uur rijden) ligt het Kalbarri natural park. Een onwijs mooi natuurgebied met canyons en rivieren. In één van de canyons heb ik ge-abseild. Ik had dat nog nooit gedaan, maar altijd al eens willen doen! Het was 30m hoog en het uitzicht supermooi! Ik vond het zo leuk dat ik nog een keer mocht :) Verder hebben we hier wat gewandeld en natuurlijk heel veel foto's gemaakt. Waaronder de foto die íedereen maakt: zittend in Natures window... Na weer vele uren in de bus kwamen we bij een geologisch hoogtepunt, namelijk de stromatolieten van Shark Bay! (even voor de niet-geologen: stromatolieten zien eruit als stenen maar bestaan uit algen. Het was de eerste levensvorm op aarde, 3,5 miljard jaar geleden, en heeft al die tijd zuurstof geproduceerd waardoor andere levensvormen konden ontwikkelen. Shark Bay is de enige plek ter wereld waar ze nog levend en in deze vorm voorkomen). Terwijl de rest van de groep zich verveeld afvroeg hoe je nou toch kon zien dat het levende dingen waren en geen stenen, was ik alleen maar heel enthousiast dat ik ze nu eens in het echt zag in plaats van op college. Over de volgende stop was de groep een stuk enthousiaster, namelijk Shell Beach. Het strand bestaat niet uit zand, maar uit allemaal kleine oogverblindend witte schelpjes. Het water is erg zout waardoor je heel goed kon blijven drijven :) We sliepen die nacht in Monkey Mia, een lodge aan het strand. 's Avonds hadden we een aboriginal avond. We gingen in de duinen rond een kampvuur zitten en een aboriginal vertelde allerlei verhalen en leerde ons didgeridoo spelen (nouja alleen de jongens eigenlijk, want het is alleen voor mannen. vrouwen zijn meer geschikt voor het bessen plukken). Ondertussen maakte hij brood onder het vuur en vissen werden erboven geroosterd. Erg leuk!'s Ochtends hebben we dolfijnen gezien die zowat op het strand zwommen. Ik kon ze bijna aanraken! Later op die dag heb ik mijn allereerste (echte en levende) haai gezien in australië. Haar naam is Linda en ze krijgt elk uur een vis van de mensen van het Ocean Park. Beetje nep dus maar daardoor kon ik haar wel van dichtbij op de foto zetten ;) Na de haai hebben we voor de rest alleen maar in de auto gezeten, terug naar Perth. Na een zonnig weekend in Perth ben ik naar Fremantle gegaan, dat is een halfuurtje met de trein en ligt aan zee. Het was een beetje te koud om op het strand te liggen (het is tenslotte bijna winter hier) maar het is een leuk plaatsje met 'oude' gebouwen, een beroemde gevangenis en een heleboel souvenierwinkels en terrasjes. In mijn laatste weekend heb ik het wijngebied ten zuiden van Perth bezocht, niet alleen voor de wijn natuurlijk ;) Ik ben via Albany en Denmark naar Margareth River gegaan. In dit gebied zijn afgelopen december grote bosbranden geweest waar de sporen nog van te zien zijn. Verder is het wel een groene omgeving met weer mooie stranden. Ik zal de blauwe zee nog missen! Op mijn laatste avond ben ik uit eten geweest met mensen die ik op deze tour ontmoet had, wat erg gezellig was :)
Ik heb inmiddels 12 uur gehad van de bijna 40 uur durende terugreis. Als alles volgens plan verloopt kom ik morgenochtend om half 7 aan op Schiphol. Dus dit was alweer mijn allerlaatste blog! Bedankt voor alle leuke reacties elke keer. Ik keek er altijd naar uit om ze te lezen :) De afgelopen 7 maanden heb ik zoveel gedaan en gezien dat het lijkt alsof ik wel jaren weg ben geweest, maar aan de andere kant is het omgevlogen. Het lijkt nog zo kort geleden dat Christel en ik werden uitgezwaaid op Schiphol! En nu is het alweer tijd om naar huis te gaan. Maar ik heb heel veel zin om iedereen weer te zien :) Dus tot snel allemaal!!

  • 23 Mei 2012 - 01:41

    Jacqueline:

    Met recht de tijd is omgevlogen. Nu zit je trip er al weer op. We kijken er naar uit je verhalen met foto's te horen en zien. De dames zijn reuze blij dat je optijd terug bent voor hun debuut op het toneel. Maar blijf de komende weken nog maar eerst even lekker nagenieten van al je herinneringen. En dank je wel dat je de zon vooruit hebt gestuurd. Hier is het eindelijk mooi weer maar dat weet je al als je dit leest.
    Fijn dat je weer veilig terug bent. Tot gauw

  • 23 Mei 2012 - 05:39

    Loes:

    Ook ik ben blij dat je over een paar uurtjes weer terug bent. Ik ben benieuwd hoe je eerste indrukken van ons landje zullen zijn. Heel vol waarschijnlijk, als ik die foto's van de uitgestrektheid in Australië zie. Prachtige foto's weer trouwens, met de verhalen samen een mooie manier om je al die tijd te kunnen volgen. Maar nu: tot morgenochtend! Liefs xxx

  • 23 Mei 2012 - 06:19

    Gert:

    Ja wat kan ik nog zeggen na de bovenste 2 reacties, natuurlijk ben ik ook weer blij dat je morgen terug bent in Heemstede. Je hebt een geweldige tijd gehad met fantastische indrukken. Je foto's samen met je verhalen waren super. Het was altijd iets waar naar uit werd gekeken.
    Het was geen reis maar een belevenis die je nooit zult vergeten want het was indruklwekkend.
    Ja en nu de verhalen en een fotoboek (;-).
    Succes met het laatste stukje vliegen en ik hoop dat je morgenochtend weer veilig landt op Schiphol.
    Bedankt voor de mooie verhalen en de foto's.
    Dikke knuffel xxx
    Je vader is trots op je!

  • 23 Mei 2012 - 06:19

    Frida:

    Hey maris,
    Je komt net op tijd we hebben net onze eerste zomerse dag gehad!
    En heb je morgen ook een lieve baby kangaroo mee?
    Hij ziet er echt veel te schattig uit!
    Succes met de laatste lootjes van je reis!
    X

  • 23 Mei 2012 - 06:46

    Heleen:

    Aaah de allerlaatste alweer! Als medegeoloog kan ik zeggen dat ik het heel goed vind dat je de stromatolieten hebt gezien! :P heb je ferguson mee naar huis?

  • 23 Mei 2012 - 07:15

    Larah:

    Tot morgen maris! Ferguson is leuk, maar als je vooral jezelf maar meeneemt:-p

  • 23 Mei 2012 - 11:05

    Nanneke En Enneke:

    jipie morgen ben je weer thuis !!!
    xxx n en e

  • 23 Mei 2012 - 19:31

    Marieke:

    Wauw, wat een toffe afsluiting! Morgen alweer terug, wat vliegt de tijd zeg!. Jij bedankt voor je mooie verhalen, heerlijk waren ze om te lezen!! xx

  • 24 Mei 2012 - 16:56

    Manon:

    He Maris,
    Welkom terug in Nederland!
    Ik hoop dat je nog heel lang het relaxte vakantiegevoel blijft houden en als je je verveelt verzinnen we wel wat oppasavondjes of dagjes bij Zoë!
    Tot snel, Marc Manon en Zoë

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 12738
Totaal aantal bezoekers 39527

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 19 Januari 2015

Afrika

02 November 2011 - 24 Mei 2012

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: