Kia ora! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mariska - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Mariska - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

04 November 2011 | Hong Kong, Hong Kong

Na 11u vliegen zijn we in Hong Kong aangekomen! Samen met nog een heleboel anderen want het was een heel groot vliegtuig. Lekker was dat iedereen zijn eigen schermpje had waarop je veel films en tv-series kon kijken. De stewardessen hielden de Hong Kongse tijd aan, dus we kregen smiddags al ons avondeten en om 22u een soort ontbijt (porridge, ei, spinazie, worst en een minicroissantje...). Toen we op Hong Kongse tijd om 7.15u landden was het voor ons gevoel midden in de nacht, dus een beetje brak zijn we met de trein naar het centraal station gegaan en vanaf daar gelopen naar de Peak Tram. Dat is een oud trammetje dat heel steil een berg op rijdt. Eenmaal boven aangekomen hadden we een heel mooi uitzicht over de ontelbare wolkenkrabbers van Hong Kong. Toen we weer beneden waren, zijn we met een boot van Hong Kong Island naar de overkant gevaren. Daar hebben we door de winkelstraten geslenterd en uiteindelijk in een park neergestreken. Lekker een broodje gegeten tussen de schildpadden, mooie vlinders en oude mannetjes die yoga aan het doen waren. Nadat we daar nog even in het zonnetje hebben gelegen, zijn we weer teruggegaan naar het vliegveld. Een verfrissende douche, een paar tijdschriften en heel wat sudoku's later is het tijd om opnieuw het vliegtuig in te stappen.
Opgevouwen in de raarste houdingen hebben we nog redelijk wat uurtjes kunnen slapen en voor we het wisten was het alweer tijd voor het ontbijt en gingen we landen. In Auckland werden we heel vriendelijk verwelkomd (Kia ora!) maar moest ik mijn tas openmaken zodat ze mijn schoenen konden controleren op modder. Gelukkig waren ze schoon genoeg en mocht ik ze gewoon weer inpakken. We hebben onze tas gedumpt in het hostel en zijn een rondje gaan lopen door de stad. Morgen gaan we Tamaki Makau Rau, oftewel Auckland, uitgebreid bekijken (en foto's maken!). Mijn eerste indruk is dat het een hele leuke en gezellige stad is. Het deed ons een beetje denken aan de Engelse stad Edinburgh met mooie, sierlijke gebouwen maar tussendoor ook moderne kantoren. Het is een havenstad en is gebouwd op 50 kleine vulkanen! Dat Nieuw Zeeland wereldkampioen rugby is geworden is niet te missen, overal kan je souvenirs kopen van de 'All Blacks rugby champions 2011'. Ik zal me nog maar eens gaan verdiepen in dat rugby gedoe want dat is hier blijkbaar nogal een big deal... Maar nu eerst douchen en lekker slapen want daar zijn we wel aan toe!

• 04 November 2011 - 23:00

Loes:

Ziet er goed uit meiden. Veel plezier verder!

• 05 November 2011 - 06:08

Irma:

Super cool ;) Gewoon 'even' een bezoekje brengen aan Hong Kong!!! Liefs,

• 05 November 2011 - 07:27

Gert:

Mooi verhaal en leuke foto's van Hong Kong, het is echt top zo te zien. Meiden geniet er maar van.
    Oh ja, die rugby regels zijn anders dan de voetbal regels, je mag de bal niet naar voren gooien alleen maar naar achteren en je mag naar voren lopen met de bal en nog meer van de aparte regels.De bal is niet rond...
    Veel plezier xx

• 05 November 2011 - 09:36

Jacqueline & Enneke :

Tja, en dan weten we meteen hoe het met jullie gaat. Wat een prachtig medium is dit toch. Jos vind het helemaal leuk dat je zoveel bus en tram materieel op de foto vastlegd. Wat hem betreft ga zo door! En ik vind het helemaal leuk jullie indrukken zo te mogen zien en lezen. Ik verheug me alweer op jullie volgende bericht.

Liefs van ons allemaal.

• 05 November 2011 - 12:00

Heleen:

Wat een mooi vlaggetje heb je erbij! :P
    Superleuk om ook even Hongkong gezien te hebben, en zijn jullie in Nieuw-Zeeland!! En aangezien google.translate geen Nieuw-Zeelands kan (:P), hou ik het op het Nederlands: heeel veel plezier in Auckland!

xxx

• 06 November 2011 - 13:28

Marieke:

Hey Maris,

Je moeder was vanmiddag hier, heb de verhalen gehoort en de foto's en je verslag gelezen. Leuk zo'n stop! Ziet er tof uit! Heel veel plezier !!!

X

• 07 November 2011 - 18:01

Paul:

SupEr cool dat jullie nu in NZ zijn en vooral de stop in hong kong. Beetje chinese yoga kan iedereen gebruiken na een 11 uur lange vlucht:p veel plezier en tot de volgende up date!

• 07 November 2011 - 20:05

Nine:

Ziet er goed uit. Wegaan je volgen.Veel plezier en groetjes. 4xz

• 08 November 2011 - 15:35

Larah:

Tuurlijk waren die schoenen schoon genoeg!

• 08 November 2011 - 16:04

Marjolein: