Rangitoto, spaceships en dolfijnen - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Mariska - WaarBenJij.nu Rangitoto, spaceships en dolfijnen - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Mariska - WaarBenJij.nu

Rangitoto, spaceships en dolfijnen

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 November 2011 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Zoals beloofd een paar foto's van Auckalnd! De hoogtepunten van de stad zijn de skytower, de Auckland Bridge en de haven. En een geologisch hoogtepuntje is Rangitoto, dat is een vulkanisch eilandje voor de kust van Auckalnd. 600 jaar geleden is deze vulkaan nog uitgebarsten. Wij zijn met een bootje er naar toe gevaren en helemaal naar de top gelopen. Daar kon je over de kraterrand lopen en in de krater kijken maar die was helemaal dichtgegroeid met struiken. Helaas geen spectaculair kratermeer waar ik stiekem toch wel een beetje op had gehoopt... Onderweg kwam je langs oude lavastromen (dat zijn die zwarte brokken op de foto). De dag erna hebben we ons Spaceship opgehaald waar we de komende 6 weken mee rond gaan trekken. Hij heet Goliath :) Het links rijden went gelukkig snel en het is een automaat dus over links schakelen hoeven we ons geen zorgen te maken! Al na een paar uur rijden kwamen we tot de conclusie dat Nieuw Zeeland echt zo'n mooi land is!! Echt alles is leuk en mooi en iedereen is vriendelijk :D Lunchen op bounty stranden, bij een waterval, of camperen aan het strand is geen uitzondering. Gisteren zijn we gaan scuba diven bij Tutukaka. Van het vaste land met een bootje eerst naar de duikplek toe om dan daar bij kleine eilandjes (Poor Knights Islands) te duiken. Onderweg zwommen er dolfijnen met de boot mee! Echt zo gaaf, vooral toen ze uit het water omhoog sprongen. Christel heeft haar duikbrevet dus die ging met een groep mee maar ik had nog nooit gedoken dus kreeg ik een eigen instructeur die al mijn meters in de gaten hield en me de hele tijd vasthield. Na wat kleine oefeningetjes gingen we dieper en daar tussen de rotsen heb ik hele vissen gezien in allerlei kleurtjes, zee egels (ook vastgepakt en geaaid!) en een zeeslang(ook geaaid onder zijn kinnetje), zeekomkommers, rog, zeesterren, slakken en schelpen en een schorpioenvis. Aan het eind een certificaat gescoord ;) Mijn internet tijd zit er alweer op, de volgende keer dat ik weer internet heb zal ik meer vertellen!

• 09 November 2011 - 06:39

Loes:

Wow, pas een week onderweg en dan al zoveel ervaringen. Dat belooft nog wat voor de komende 7 maanden! En jullie spaceship ziet er toch wel meer als een spaceship uit dan we vooraf dachten, Maris, maar om 'em nou Goliath te noemen.. xx

• 09 November 2011 - 08:55

Larah:

Haha, waarbenjij.nu kan t tijdsverschil niet aan. Hij zegt dat dit verslag over 5 uur geschreven wordt:-). Nice Maris, ziet er supermooi uit allemaal! X

• 09 November 2011 - 09:32

Mirelle:

Wauw Maris, wat een belevenissen!! Supergaaf allemaal, ben echt jaloers! ;) Blijf zo genieten en ik ben benieuwd naar alle verhalen die nog komen :) Xx

• 09 November 2011 - 10:01

Irma:

Hahahha, wat een super rare 'camper'!! Vet cool dat je gedoken hebt :) Kus

• 09 November 2011 - 10:45

Gert:

Wat een verhaal over je avonturen tot nu toe. geweldig. Leuk die auto en die bountystranden spreken me wel aan...
    Ben trots op je dat je gedoken hebt en op deze manier ook die onderwaterwereld kunt ontdekken. Ik kijk uit naar je volgende verhaal en foto's....xx

• 21 November 2011 - 19:03

Nine:

jeempie Mariska,nog maar zo kort weg en al zoveel gezien.
    Gelukkig kunnen we mee genieten.
    Ik geef zo de laptop aan Jacob-Jan, moet ook weer even bijlezen.

• 26 December 2011 - 20:02

Enneke :

nog een fijne kerst en oud en nieuw in sydney
    en wordt er al vuurwerk afgestoken en voel je je niet eenzaam
    en dat filmpje van die pingwin was grappig wachel....wachel.......