Rangitoto, spaceships en dolfijnen - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Mariska - WaarBenJij.nu Rangitoto, spaceships en dolfijnen - Reisverslag uit Kerikeri, Nieuw Zeeland van Mariska - WaarBenJij.nu

Rangitoto, spaceships en dolfijnen

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 November 2011 | Nieuw Zeeland, Kerikeri

Zoals beloofd een paar foto's van Auckland! De hoogtepunten van de stad zijn de skytower, de Auckland Bridge en de haven. En een geologisch hoogtepuntje is Rangitoto, dat is een vulkanisch eilandje voor de kust van Auckland. 600 jaar geleden is deze vulkaan nog uitgebarsten. Wij zijn met een bootje er naar toe gevaren en helemaal naar de top gelopen. Daar kon je over de kraterrand lopen en in de krater kijken maar die was helemaal dichtgegroeid met struiken. Helaas geen spectaculair kratermeer waar ik stiekem toch wel een beetje op had gehoopt... Onderweg kwam je langs oude lavastromen (dat zijn die zwarte brokken op de foto). De dag erna hebben we ons Spaceship opgehaald waar we de komende 6 weken mee rond gaan trekken. Hij heet Goliath :) Het links rijden went gelukkig snel en het is een automaat dus over links schakelen hoeven we ons geen zorgen te maken! Al na een paar uur rijden kwamen we tot de conclusie dat Nieuw Zeeland echt zo'n mooi land is!! Echt alles is leuk en mooi en iedereen is vriendelijk :D Lunchen op bounty stranden, bij een waterval, of camperen aan het strand is geen uitzondering. Gisteren zijn we gaan scuba diven bij Tutukaka. Van het vaste land met een bootje eerst naar de duikplek toe om dan daar bij kleine eilandjes (Poor Knights Islands) te duiken. Onderweg zwommen er dolfijnen met de boot mee! Echt zo gaaf, vooral toen ze uit het water omhoog sprongen. Christel heeft haar duikbrevet dus die ging met een groep mee maar ik had nog nooit gedoken dus kreeg ik een eigen instructeur. Hij hield al mijn meters in de gaten en hield me de hele tijd vast. Na wat kleine oefeningetjes gingen we dieper en daar tussen de rotsen zwommen allerlei vissen in mooie kleurtjes, zee egels (ook vastgepakt en geaaid!) en een zeeslang(ook geaaid onder zijn kinnetje), zeekomkommers, rog, zeesterren, slakken en schelpen en een schorpioenvis. Aan het eind een certificaat gescoord ;) Mijn internet tijd zit er alweer op, de volgende keer dat ik weer internet heb zal ik meer vertellen!

• 09 November 2011 - 13:29

Heleen:

Suuuuuupermooi bountystrand!! :D
    En ik moest heel hard lachen om de zeekomkommer ;)

• 09 November 2011 - 20:23

Paul :

WOW!!!! Is me hier even super mega jaloers vanuit het koude hefstachtige London. Het ziet er allemaal idd super mooi uit.
    En koken aan de wagen staat je ook niet slecht:P

Kuddles from London.

Btw het is maar goed dat je met Christel bent want never ever dat ik die zee was ingegaan met al die enge beesten hoor(A)

• 11 November 2011 - 08:33

Marjolein:

Wauw wat ontzettend gaaf allemaal weer. Al zoveel gedaan in zo´n korte tijd! Ben benieuwd naar de volgende update :D Liefs!

• 11 November 2011 - 08:59

Mariska :

Bedankt voor al jullie superleuke reacties! Echt hartstikke leuk om te lezen :) Er is vaak geen telefoon bereik,en internet is al helemaal een luxe. Het valt vaak uit daardoor staat hetzelfde verslag er ook 2x op... sorry daarvoor! xxx

• 11 November 2011 - 16:19

Loes:

De foto bewijst het: je hebt echt dolfijnen gezien. Yes!!
    Ben benieuwd of je die gloeiwormen ook op de foto krijgt...:)

• 12 November 2011 - 08:21

Gert:

Jullie foto's zijn mooi en geven een fraaie indruk van wat jullie daar allemaal zien en beleven.
    En ehh.., 2 keer het zelfde verhaal?, niet erg hoor, als vader lees je de verhalen toch
    een paar keer..