3...2...1... - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Mariska - WaarBenJij.nu 3...2...1... - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Mariska - WaarBenJij.nu

3...2...1...

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

30 November 2011 | Nieuw Zeeland, Dunedin

3...2...1... Go!! AAAAAAAAAAAAAAAH!! Zo stortte ik met een 70 meter vrije val de afgrond in. De vrije val duurde maar een paar seconden en daarna zwaaide ik aan het elastiek naar de overkant van de canyon (300m) en weer terug. Eigenlijk gewoon een extreem hoge schommel! Na een paar minuten schommelen werd ik alweer op het platform gehesen. Helemaal verwaaid maar het was echt onwijs leuk! Het enge stuk was zo voorbij en als het niet zo duur was zou ik het nog wel een keer willen :)
Een paar dagen daarvoor waren we in Christchurch. Een half jaar na de aardbeving is er nog steeds niet veel van over. Het hele centrum is afgesloten omdat veel gebouwen zijn ingestort. Tot 3 weken terug zijn er nog naschokken gevoeld. Ik hoopte stiekem om ook nog een klein naschokje te voelen maar het bleef stil... Alle oude gebouwen die de stad sfeer geven zijn beschadigd, de grote beroemde cathedral is zelfs helemaal ingestort. Zonde, want het lijkt me de leukste stad die we tot nu toe gezien hebben. Met felgekleurde containers was een tijdelijk winkelcentrum gebouwd dus ik heb me alsnog prima vermaakt!
Via de Arthur's Pass zijn we naar de Westcoast gereden. De Pass gaat dwars door de Southern Alps, de hoogste bergen in Nieuw Zeeland. Helaas was er flinke (regen)storm op komst dus konden we niet stoppen om een wandeling te maken. Achteraf hoorden we dat de Arthur's Pass is afgesloten de dag nadat wij eruit waren dus we hebben nog geluk gehad! Langs de Westcoast zijn we via de Pancake Rocks naar de Fox Glacier gereden. We hebben een hele dag (met gids) over de gletsjer geklommen en geklauterd. De enorme ijsmassa beweegt 2m per dag de vallei in, dus er ontstaan elke dag nieuwe gaten en spleten waar je doorheen kunt klimmen. Binnen in zo'n scheur is het ijs heel mooi blauw, kijk maar op de foto's :)
Hiervandaan zijn we via Queenstown naar Milford Sound gereden. Hier valt gemiddeld per jaar 11 meter regen heb ik gehoord maar wij hadden zon :) Leuke weg om te rijden met een heleboel bochten tussen de bergen door. Milford Sound is het mooiste fjord van Nieuw Zeeland (zeggen ze) en het was zeker mooi! Met een bootje zijn we tussen de hoge rotswanden en watervallen doorgevaren. Onderweg hebben we zeehonden, dolfijnen en pinguïns gezien! De yellow-eyed penguins hebben we later ook nog in de Curio Bay aan de zuidkust gezien, bovenop de resten van een versteend (Jurassic) bos. Een uur voor zonsondergang zou hier een hele pinguinkolonie aan land komen om hun kuikens eten te geven. Dus wij hoopvol naar dat strand, natuurlijk geen pinguïn te zien en het ging nog regenen ook. Maar gelukkig, net toen we weg wilden gaan, kwamen er twee aangehupst over de rotsen. We konden heel dichtbij komen en natuurlijk zijn ze uitgebreid op de foto gezet ;)

  • 30 November 2011 - 06:52

    Mirelle:

    Wauw Maris! SUPER!! En megaspannend, zo'n vrije val! Mooie foto's ook weer, dat word nog wat als je terug bent, om een selectie te maken ;) Blijf genieten en leuke verhalen schrijven, dan heb ik ook nog een beetje het idee dat ik weg ben ;) Tot de volgende blog! :D xx

  • 30 November 2011 - 07:01

    Gert:

    3-2-1, geweldig. het was een wens je van en nu heb je het toch maar geflikt. Super meid. Ben trots op je. Je avonturen blijven ons boeien en je foto's maken het allemaal realistisch.
    Hoe was je tocht op de gletsjer?
    Super gaaf allemaal!!! x

  • 30 November 2011 - 07:03

    Marjolein:

    Aaaah gaaf je grote val! Super stoer! Vind het filmpje van de pinguïn ook erg leuk! Haha, vooral dat loopje. Heel veel plezier weer de komende tijd! X!

  • 30 November 2011 - 08:05

    Loes:

    Alles wat je tot nu toe hebt gedaan zou ik ook wel willen doen, maar bij die canyonswing hou ik toch m'n twijfels... Maar gelukkig heb jij ervan genoten :) xx

  • 01 December 2011 - 21:33

    Robert:

    Foto's zien er echt gaaf uit! Veel plezier nog de laatste weken in Nieuw Zeeland!

  • 02 December 2011 - 15:55

    Frida:

    Hey,
    Super mooie foto's en de Pinguin is helemaal fantastisch. Nou moet ik er nog een zien te vinden;).
    Ik heb vandaag jullie ansichtkaart en souvenir ontvangen!!!!
    Echt super leuk!!! voor al die button:)
    London was heel leuk en gezellig!! Ik kan nu alleen niet wachten om zelf op reis te gaan.
    Vandaag nog een paar spulletjes gekocht!
    Geniet ervan en maak ons maar jaloers met die mooie foto's!

    x

  • 04 December 2011 - 19:36

    Paul:

    WAAAAA dat je dat gedaan hebt. Super stoer. Ik zou echt zeven kleuren doen hoor! T zie er allemaal wel mega cool uit hoor vooral die pinguin!

  • 07 December 2011 - 15:46

    Marjolijn:

    Jeetje wat stoer. Maar ik ben wel blij dat je nog heel bent. Had ik nooooit gedurfd. Maar ja ik ben dan ook maar je ouwe tante uit Haarlem. x mar


  • 11 December 2011 - 14:29

    Marieke:

    Wauww Maris stoer!! Toen ik las van 3..2...1..en die foto's zag kreeg ik de kriebels van de vrijeval. Zit op smart te wachten op de nieuwe avonturen. Heel veeel plezier !!

  • 16 December 2011 - 13:09

    Mariette:

    Nou Mariska ,ik ben er even voor gaan zitten ,wat geweldig om je verhalen te lezen en je fotos te bekijken. Super wat je allemaal al gedaan en gezien hebt . Wat een ervaring . Heel veel plezier daar . veel liefs van Mariette en fam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 39522

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 19 Januari 2015

Afrika

02 November 2011 - 24 Mei 2012

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: