Back in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu Back in Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Mariska - WaarBenJij.nu

Back in Byron Bay

Door: Mariska

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 Februari 2012 | Australië, Byron Bay

Weer even een update, want er is een hoop gebeurd de afgelopen 2 weken. Begin vorige week was er een overstroming en stonden de wegen en een groot deel van de boerderij onder water. Voor 2 dagen waren we ingesloten door het water. Alle machines moesten op de heuvel worden gezet en de koeien moesten verplaatst worden naar een ander hoger weiland. Alle koeien gingen braaf naar dat andere weiland behalve één. Dus Geoff en ik gingen naar haar toe om (met geklap en geschreeuw) haar een beetje op te jagen zodat ze ook naar die andere wei zou gaan. Geoff zag ondertussen een dood kalf liggen dus ik liep alleen naar boven om de koe te halen. Het bleek dat zij een pasgeboren kalfje bij zich had en die wilde ze beschermen. En voor ik het wist werd ik achterna gezeten door de koe! Ik rende niet hard genoeg en ze stootte met haar kop (met horens...) tegen mijn rug aan. Die klaptje dubbel en ik viel voorover op de grond. Ze was duidelijk nog niet tevreden en deed hetzelfde nog een keer. Toen vond ze het gelukkig genoeg. Ik heb er een zere rug en wat blauwe plekken aan overgehouden, maar er is goed voor me gezorgd :) Ik heb anderhalve dag op de bank gelegen en toen ging het al een stuk beter. Inmiddels was het water weer gezakt en kon ik naar de nieuwe boerderij in Nimbin. Peter en Jodi hebben 2 zoontjes: Sam en Daniel. Zij zijn een tweeling van 2 jaar. De boerderij bestaat uit 5 koeien, 2 geiten, kippen en een heleboel fruitbomen (mango's, bananen, peren, starfruit, mandarijnen, sinaasappels en citroenen). Ze maken melk, yoghurt, kaas en boter. Verder hebben ze een heleboel vers fruit uit eigen tuin. Het zijn heel vriendelijke mensen, met een beetje een alternatieve levensstijl. Ik heb koeien gemolken (met de hand!), en geleerd om kaas, custard en bananabread te maken. Verder is het werk dat ik hier moest doen veel zwaarder dan op de vorige farm. Veel graven, scheppen en zware dingen tillen. Omdat mijn rug daar een beetje tegen protesteerde heb ik meer huishoudelijke taken gekregen, zoals oppassen op de jongens, schoonmaken, wassen en afwassen. En ook al vond ik dat niet erg om te doen, het was niet echt de ervaring die ik wilde hebben. Ook hun dieet (bestaande uit dierlijk vet, eieren en rauwe groenten) sprak me niet heel erg aan. Daarom ben ik na een week hier weggegaan en ben ik nu weer terug in Byron Bay. Ik heb heel veel zin om weer verder te reizen. Het plan is nu om langs de kust in zuidelijke richting te reizen. Richting het mooie weer! :D

  • 07 Februari 2012 - 06:48

    Jacqueline:

    He heb ik het nou echt van iedereen gewonnen en ben ik de eerste. Nou dat is echt een eenmalige trofee. Maris groot gelijk dat je weer door gaat met je trip op zoek naar mooier weer en minder water. Hier is het inmiddels lekker winter met veel ijs en sneeuw misschien wel op naar een echte elfstedentocht. Hoe was het met die enge beesten op al die boerderijen............

  • 07 Februari 2012 - 06:57

    Gert:

    Hallo Maris,
    Fijn dat je weer een verslag hebt geplaats met een aantal sprekende foto's. Gelukkig heb je gekozen voor wat beter weer en is het nu in Byron Bay zo'n 30 graden toch? Vervelend dat die koe je heeft aangevallen. IK hoop dat je blessures snel herstellen, maar dan moet toch lukken met zon,zee en strand? (;-).
    De warmte bij jou is een kontrast met hier, net als Jaqueline schreef, is hier wel de elfsteden koorts losgebarsten. Vandaag ga ik een stukje schaatsen in Noord Holland bij Ursem. Het idee dat jij op het strand ligt te bakken...
    Nog heel veel plezier daar en hopelijk vind je weer wat werk op een farm dat je leuk vindt.
    xx

  • 07 Februari 2012 - 07:04

    Loes:

    Gefeliciteerd Jacqueline, je hebt natuurlijk al dagen op de loer gelegen...!

    De koeien op je tweede farm waren wel een goede manier om van een beginnende koeienfobie af te komen Maris. En het ziet er allemaal wel heel landelijk uit met die fruitbomen, dat kalfje (aah), die kippen én een kangoeroe, maar zon, zee en strand opzoeken is ook wel weer heerlijk, zeker als je dan ook weer fish & chips mag eten...
    Geniet lekker!xxx

  • 07 Februari 2012 - 08:16

    Larah:

    Ik heb altijd al gezegd dat koeien levensgevaarlijk zijn...Maar je bent nu op skype, en da's veel leuker dan dit berichtje schrijven!

    X!

  • 09 Februari 2012 - 18:38

    Marjolein:

    Leuk leuk leuk! Afgezien van de koeienaanval dan :( Die beesten zijn idd levensgevaarlijk. Ben ook ooit bijna platgestampt. Al vind ik hun bruine ogen toch wel erg lief :P Veel plezier daar! Liefs!

  • 12 Februari 2012 - 12:29

    Nine:

    Hoi Mariska,

    koe met jong kalf, inderdaad voor mensen een gevaarlijke situatie.
    Misschien had je ter voorbereidig toch even met Jacob-Jan moeten praten.
    Heerlijk de temparatuur die je nu hebt.
    Wij zijn tot de conclusie gekomen dat kamperen in de zomer leuker is dan in de winter.
    Geniet en pas altijd op als je met moederdieren te maken hebt!

  • 12 Februari 2012 - 15:13

    Marieke:

    Wat een stoere avonturen kan je beleven in een paar weken! Zo te zien heb je een boel dierenvrienden, dat kalfje is zooo cute!! Hopen dat je nu richting het mooie weer tegemoet gaat, want na al dat regen en overstromingen, ben je daar wel weer aan toe zijn!.

    Heel veel plezier in het reizen!
    x

  • 12 Februari 2012 - 18:03

    Paul:

    Die koe! Terug schoppen de volgende keer! Maar wat een landelijke activiteiten. Had ik niet gauw verwacht. Ga je nou de titel meest stads overdragen:p. Geniet van de zon dan trotseer ik de sneeuw, want in london is het verrassend koud! Xxx

  • 17 Februari 2012 - 00:06

    Frida Hameka:

    Hey Maris,

    Je word nog een boerin als ik dat allemaal zo lees. Maar geniet nu weer van de vrijheid terwijl ik loop te zwoegen op de Galapagos;)

    xxx

  • 01 Maart 2012 - 13:37

    Heleen:

    Nu kan ik het eindelijk goed onderbouwen als ik zeg dat ik koeien maar enge beesten vind haha. Ik wil ook zon, zee en strand! (vooral dat belachelijke mooie Wijnglasstrand van je! :P) Ik troost me maar met het idee dat je nu niet zulk stralend weer hebt. Haha grapje, ik gun je al het mooie weer van de wereld! Hier, ik stuur een zonnetje naar je toe! *

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 39526

Voorgaande reizen:

04 December 2014 - 19 Januari 2015

Afrika

02 November 2011 - 24 Mei 2012

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: